woensdag 30 september 2015

Pepers

Dit jaar heb ik voor het eerst pepers in mijn tuin gekweekt. Eigenlijk is het heel goed gegaan. Ik heb al flink kunnen oogsten en er hangt ook nog genoeg aan.
Maar aangezien wij niet echt grootgebruikers zijn van rode peper ben ik op zoek gegaan naar een recept voor sambal. Ik maakte het recept van Diana: sambal met tomaten. Het recept vind je hier. Het is een erg lekkere sambal!Ook leuk om cadeau te geven:

Naast een etiket heb ik er ook nog een briefje op gedaan met:
Lekker?!
Ook maken?!
Open maken!
Hierin zit het recept van de sambal met wat zaden van de gebruikte peper die ik gedroogd heb.

Fijne dag allemaal

Groetjes Titi

2 opmerkingen:

  1. Dat heb je weer leuk gedaan!
    Ik ga het niet zelf ook proberen, want wij gebruiken het al helemaal weinig, maar het ziet er wel leuk uit, zeker ook die schaal met rode pepertjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk gedaan! Maar helaas niet aan mij besteed.
    Ik hou niet van pittig. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen