zaterdag 1 augustus 2015

Zaadzakjes vouwen

Vorig jaar ging er een nieuwe wereld voor mij open namelijk die van het zelf winnen van zaad. Vooral bij heel veel bloemen is het erg eenvoudig maar ook bij sommige groente is het een fluitje van een cent. Je neemt de beste planten om het zaad van te winnen, dus als het goed is zijn de planten steeds meer aangepast op mijn situatie in de tuin en gezonder. Daarnaast is het leuk om te doen en gratis! Wat wil je nog meer?
Vorig jaar ben ik begonnen met afrikaantjes, goudsbloemen, komkommerkruid enz. Maar waar laat je die zaadjes allemaal? Ik heb ze in enveloppen gedaan maar vond dat toch niet zo handig. Tijd om iets nieuws te proberen. Even internet afgestruind en toen zag ik deze voorbij komen:

Afbeeldingsresultaat voor zaad zakjes vouwen

Dit voorbeeld komt van de zaaisite.nl . En laat ik nou een origami verleden hebben....Ik heb blaadjes van 12 bij 12 genomen. Dan worden de zakjes vrij klein maar passen de zakjes precies in een theedoos
 Je hebt geen lijm of plakband nodig en wanneer je de zakjes uit vouwt kan ligt het zaad mooi in het midden van het blaadje. Mij lijkt het super handig!



Voor de grotere zaden zoals de peulvruchten zal het niet werken dus daar blijft het denk ik nog bij enveloppen, zo ook voor de grote hoeveelheden zaden. 

Fijn weekend allemaal

Groetjes Titi

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuke (gekleurde) zakjes, en gelijk een mooie opbergdoos erbij! Leuk én handig!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dubbel pret, het vouwen van de envelopjes en volgend jaar ook weer pret, zaaien met zaad uit je eigen tuin en in die theedoos houden ze het samen wel een jaartje uit;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi blogje!
    ik volg meestal blogjes die gaan over: huishouden, hobby's, en leuke anecdotes

    ik zag u via andere blogsters zo gaat het hier op blogland
    bedankt voor het delen, en nog een
    fijne zondag ☀️

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je, ja zo gaat dat idd hier en dat vind ik juist zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen