dinsdag 12 februari 2013

Kaas maken


Daardat we gingen verhuizen werd ik geconfronteerd met grote hoeveelheid spullen die ik in de loop van de tijd had verzamelt. Zo kwam ik ook deze set tegen



Deze is nog van mijn oma geweest en zat nieuw in de doos. Toen oma naar een verzorgingshuis ging kreeg ik deze set. Na even speuren kwam ik erachter dat deze set nog net iets ouder is dan ikzelf namelijk uit april 1979..Het stremsel en zuursel zal ik maar niet meer gebruiken...

Wel had ik zin gekregen om iets uit te proberen. Na een beetje speuren op het net kwam ik hier bij de blog van mrs-busy een heel makkelijk recept tegen met duidelijke uitleg. Geen stremsel of iets dergelijks voor nodig





Het is een soort roomkaas/ ricotta achtige kaas. En het eindresultaat

Het is gelukt. Prima te eten gebruikt op brood en door de sla. Na nog wel eens experimenteren met kruiden toevoegen e.d. om het iets meer smaak te geven.

Groetjes Titi

2 opmerkingen: