zaterdag 6 april 2013

Uien en tomaten + recept komkommers

Ik heb de inmaak smaak te pakken!




Dit keer uienmarmalade gemaakt en ketchup. De ketchup is wat te dun....daar moet ik nog een beetje op oefenen...

Eerder schreef ik een bericht over inmaken van komkommers. Op verzoek hier het recept:

- 2 komkommers
- 250 ml azijn (b.v. witte wijnazijn of dragonazijn)
- 150 gram suiker
- 1 EL dille fijngehakt (kan ook uit de diepvries)

Snij of schaaf de komkommers in plakjes. Doe ze in een vergiet met zout en laat ze ongeveer een uur uitlekken. Spoel ze af. Doe ze dan in een schone theedoek en knijp het overtollige vocht eruit.
Breng de azijn met de suiker aan de kook en los de suiker al roerende op.
Meng de dille door de komkommers.
Schep de komkommers in schone (gesteriliseerde) potten, niet helemaal vol. Schenk de azijn erover tot de komkommers onder staan. Dan de potten sluiten en af laten koelen.

Fijne dag allemaal

Groetjes Titi

4 opmerkingen:

  1. Bedankt voor het recept. Nog een paar vraagjes:
    Hoeveel zout strooi je er over (paar korrels, dikke laag....)
    Hoe lang duurt het voor ze lekker van smaak zijn?
    Groeten Cream@

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zout op gevoel, gewoon fijn zout elke keer een laagje komkommer en dan een beetje zout strooien. Wanneer ze helemaal afgekoeld zijn zijn ze klaar om te eten!

    succes

    groetjes martine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Martine, sorry dat ik al even niet gereageerd heb... maar ja, er speelt hier vanalles... Ik wou even zeggen dat ik jouw reacties altijd het heel erg
    waardeer, je bent echt een lieve blog-vriendin! Liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ze gemaakt! Zie berichtje op mijn blog...
    groeten Cream@
    kadoideeblog.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen